Akiket olvasok.

Egy anya eléri álmai alakját....

Az átalakulásom története külső és belső egyaránt... Gyermekeim nevelése mellett állok neki a rám szabott diétának és mozgásnak..

Friss topikok

Gondoltam leírom ide azokat az elrettentő, ANTIMOTIVÁCIÓS (van ilyen szó?) dolgokat, melyek negatívan befolyásolják (az egészséges életem vagyis) negatívan hatnának, ha folytattam volna azt az eszeveszett sütizabálós napokat, amit megéltem, de már nem..... 

1. 2. típusú diabetes mellitus //Az elhízott ember zsírszövete a szervezet számára mérgező molekulákat, szabad zsírsavakat bocsát ki. Ezeket a szabad zsírsavakat a máj és az izomsejtek veszik fel. A zsírsavak befolyásolják az inzulin termelődését és azt is, hogy az inzulin a cukorból az izomsejtek és a májszövet útján energiát termeljen. Mindennek az a következménye, hogy a hasnyálmirigy több inzulint termel, de ez a szerv nem képes az egyre tömegesebb zsírszövet által támasztott mind nagyobb igénynek megfelelni kifejlődik a felnőttkori (2-es típusú) cukorbetegség. Klinikai tapasztalat, hogy az időskori, nem inzulinfüggő cukorbetegségben szenvedők általában túlsúlyosak. Fordítva is igaz: a kövér emberek között jóval több a cukorbeteg. Az elhízás tehát növeli a cukorbetegség kialakulásának valószínűségét.//

2. elhízás= magas transzzsírsav, magas lipoprotein (LDL koleszterin) = atherosklerosis (érszűkület) -idegrendszer - vese -szív -szem - láb -on. Epekő...
//A kövér embereknek gyakran határérték felettiek a koleszterin és egyéb vérzsír szintjei. Ez elősegíti a zsíros lerakódások kialakulását a verőerek falában (ateroszklerózis). Ha az ateroszklerózis leszűkíti a szívet ellátó ereket, az anginás panaszokat (mellkasi fájdalmat), vagy szívrohamot okozhat. Ezt az állapotot hívják szívkoszorúér betegségnek. A gyerekkori kövérség alapozza meg a felnőttkori szív és érrendszeri betegségeket.//

3. Tüdő kapacitás csökken //Az elhízás következtében a légzési működés is kórossá válhat: csökken a vitál kapacitás és a kilégzési tartalék, a tüdőben kórossá válik az oxigén és a szén - dioxid aránya, melynek előbb-utóbb a következménye lesz a nappali aluszékonyság, az általános oxigénhiány, a cianózis (a bőr kékes elszíneződése), a periódusos légzés és a jobb szívfél-elégtelenség.//

4. LÁB : Mivel támasztószöveteink teherbíró képessége az egészséges testtömegre van méretezve, az elhízás a mozgatórendszert a tartós túlterhelés által károsítja. A tartósan nagyobb megtartandó tömeget mind az ízületek, mind a csontok megsínylik: kialakulnak a mozgatórendszeri (ortopédiai) betegségek.
( a másik a mélyvénás trombózis: A súlyfelesleg fokozza a kismedence és a láb területén lévő vénákra nehezedő nyomást, ezáltal lassítva a vér áramlását és fokozva a trombózis kockázatát. persze több összetevő kell hozzá, dohányzás, tartós ágyban fekvés, fogamzásgátló= és kész, magunk teremtjük :(  trombózis - trombus leszakadás - tüdőembólia )

5.A túlsúlyos emberek körében nem ritka pszichés tünet a depresszió, a hipochondria, a fokozott szenzitivitás, a negatív önértékelés, a testképzavar, a kapcsolati probléma, a szexuális tünetek megjelenése, a tudattalan, felfokozott lelki védekezés (főként a tagadás).

ennyi elég is mára..... szóval nem akarok elhízni, nem éri meg..

Címkék: elhízás veszélyei

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tukorkepem.blog.hu/api/trackback/id/tr45046562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2013.03.29. 10:18:21

A fokozott szenzitivitás és a tagadás szerintem MINDEN "én elégedett vagyok magammal így" túlsúlyosra jellemző. Én nem találkoztam olyannal, legalábbis, akinél ilyen nem volt.
Jó lista!

B.-né Erika 2013.03.31. 14:55:05

@Scala: igen, én is látom, főleg ismerőseim körében
((posztolják: Nincs lapos hasam, a hajam nem áll mindig jól, és van hogy rossz dolgok csúsznak ki a számon. DE A LEGFONTOSABB, HOGY MINDIG ÖNMAGAM VAGYOK! )) van rosszabb is azt nem találom most.
Nálam az elhízott az, aki +10kg feletti, akkor már figyelni kell, és akkor kell tenni, mert ilyenkor még könnyebb
(pl: 60 kg-nál -70 kg, amikor elérte csak lefelé mert indul a lavina :(( (magamnál szigorúbb vagyok max: 65 és pánik.. onnan csak lefelé mehet,
tagadás: ha nem mérem magam akkor nem is annyi vagyok :(

néztem a videót ( Barbi) Annáról ahogy hagyja, hogy tornáztassák - nagyon tündér, fiatal korban tényleg könnyebb a spárga utána fenntartani is könnyebb, és pici korban kell hozzászoktatni őket a sporthoz, szerintem nagyon jó alapot adsz neki a mozgás fejlesztéssel :)

Kardió most :Lusta vagyok, temérdek kifogással, és ha nem állok a mérlegre nem hízok elvvel -- várom a tavaszt, utálom ezt a szeles, havas semmilyen időt, amikor kibújik a napocska cipő fel és megyek futni ( már 3* elkezdtem) néha ellipszis mert amúgy is itt van a szobában 45-50 perc. Ha jó lesz az idő te is sokat fogsz sétálni- ha gyors gyalogolsz az már kardió :)

a múltkor insanity után már majdnem megvolt a spárgám, nem vagyok türelmetlen, kivárom :)

Kellemes húsvéti ünnepeket nektek :)
süti beállítások módosítása