Akiket olvasok.

Egy anya eléri álmai alakját....

Az átalakulásom története külső és belső egyaránt... Gyermekeim nevelése mellett állok neki a rám szabott diétának és mozgásnak..

Friss topikok

Szóval vissza az iskolapadba egy újabb OKJ- s bizi-vel leszek gazdagabb jövőre, tehát projekt indul!! 
Lényege: viszem magammal a reggeli tízórai ebédemet kis dobozban. Azt eszem amit viszek, a diétámat fogom részben vinni DE 59,7 vagyok és a diétámnál többet eszem,

reggelire 2 sz. rozskenyér vagy zabpehely 50 gramm 150 tejjel

a tízórai túróm 125-150 gramm kb. néha kis tejföllel v. natúr joghurttal málnával, v. gyümölcs, v. light joghurt,

ebéd 2 sz. hal vagy csirke pulyka, zöldséggel savanyúval, (tegnap bolognai durum tésztával :) )

uzsi vacsi - ilyenkor vagyok meglőve folyamatosan ennék szóval extra odafigyelés és nem lesz baj
minden másnap fél óra futás szerintem elég lesz, hiszen reggel is és délután is 4 km gyaloglás kb. majd lemérem ( tehát 8 km gyors gyaloglás és futás páros napokon, jó lesz :) ) ha ettől nem vékonyodik a lábam és persze egészséges ételek, normális mennyiségben,
tudom már írtam, hogy addig eszem ameddig éhes vagyok - hogy kipróbálom,
de gyermekkorunkba belénk nevelték "edd meg ami a tányérodon van", és ez egy beidegződés lett, talán hipnózissal lehet úrrá lenni rajta, ( vagy szintén magunk belebeszélésével, egy erős akarattal) = nem tudtam kipróbálni mert erősebb volt ez a gyermekkori beidegződés és nem tudtam.

Most pedig kimegyek napozni :) utolsó napom, felkészülők és ráhangolódom ...
tanul_01.jpg

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tukorkepem.blog.hu/api/trackback/id/tr724526937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2012.05.22. 06:23:53

Nekem azt mondták, hogy annyit egyél, amennyi jól esik. :-)
Na jó, csak apu mondta.
Az a baj, hogy ebben az országban sose volt éhínség (ez nem baj), de mégis ezt az edd meg, ami a tányérodon van, meg ételt nem pazarolunk, meg tömd magadba filozófiát képviseljük.
Sokban változik ez mára, néhol lassan, néhol remekbe szabott testek szaladgálnak, majdcsak kialakul egyszer. :-)))

Scala 2012.05.22. 06:25:57

Ja, és
- mi a tárgya a képzésnek? Minőségbiztosítás az oktatásban, bár az lehet nem OKJ-s?
- férjem is odafigyel a kajára + mozgás mától! ;-)

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.05.22. 12:05:49

en egesz biztos vagyok benne, hogy volt ido, mikor a nagymamaek eheztek, mert elfogyott a kenyer stb. az lehet, hogy a mi generacionk nem ismeri az ehezes fogalmat, de biztos vagyok benne, hogy elso-masodik vilaghaborut megelt idos emberek szamara nem ismeretlen a fogalom...

Scala 2012.05.22. 17:00:27

@ajmfebulosz: Igen, a 20. században voltak nehéz időszakok, pláne a városban. Nem is voltak elhízva a nők, heti egyszer, ha ettek húst. Korábbi századokra gondoltam, amikor nyugat-európaiak ide jöttek ámuldozni, hogy milyen bőségesen termő vidék.
Hosszan tartó kajaszünet vidéken nem volt, még a VH. alatt-után sem.

PrettyWitch 2012.05.22. 18:02:50

@Scala: Ne haragudj, de nincs igazad, ebben az országban igen sokszor volt éhínség (hol a török vitte el az ételt, hol a földesúr...). A II. vh. alatt a nagyszüleim konkrétan éheztek. Vidéken, a jól termő Alföldön...

És pont ezzel is összefügg a dolog: kimutatták, hogy azok az emberek, akik a II. vh. alatti éhezés során voltak magzatok, sokkal hajlamosabbak az elhízásra. A zsírsejtek száma ugyanis 3 fázisban alakul ki, a magzati kor az első fázis, és ha kevés tápanyag jut be a magzatnak (mert az anya éhezik), a magzat több zsírsejtet "készít", felkészülve arra, hogy azt a kevés tápanyagot, amit kap, jól el tudja majd raktározni.

Scala 2012.05.22. 19:51:29

@PrettyWitch: a magzat dolgot nem tudtam! Szerintem is így van! Köszi! Melyik a többi fázis? Kisgyerekkor és serdülőkor?

Éhínség: oké.

ajmfebulosz · http://diajmfebulosz.blogspot.com/ 2012.05.23. 00:40:42

@Scala: pretty mar leirta, bar en kevesbe szebben fogalmaztam volna meg, lsd tortenelemkonyv...ha mar ennyire visszafele tekintunk, valoszinu akkor sem ehezett senki, mikor az orszag fel lett egetve, vagy felszantva-soval behintve. vagy mikor a tatarjaras soran a lakossag 40%a odaveszett.

Scala 2012.05.23. 07:30:47

@ajmfebulosz: nézd, nem tudom mit szeretnél megfogalmazni, de nyugodtan tedd meg, ha úgy érzed. Én pedig megpróbálom linkelni vagy idemásolni, ami alapján írtam, amit írtam. Ált. isk. törikönyv és összehasonlító törtud. között tegyünk már némi különbséget, igenis összehasonlítva a régióban itt nem volt olyan mértékű éhezés, az elmúlt 500 évben.

PrettyWitch 2012.05.23. 08:44:44

@Scala: A másik két fázis, ha jól emlékszem, az első néhány év és a kiskamaszkor. Az első években arra kell odafigyelni, hogy ne csináljunk érzelmi evőt a gyerekből (azaz ne az étel legyen az, amivel jutalmazzuk, amivel megnyugtatjuk), a kiskamaszkorban pedig a kortársak hatása miatt is nagyon oda kell figyelni (chips és társai).

Scala 2012.05.25. 04:15:53

@PrettyWitch: Értem! Köszönöm! :-)
Eszembe jutott, hogy első trimeszteres tanfolyamon azt mondta az egyik doki, hogy Sztálingrád ostroma alatt fejlődött magzatok a hosszútávú összehasonlítás alapján nem voltak fejletlenebbek az átlag orosznál. Ez igazolja, amit írsz a méhen belüli zsírsejttermelésről.

Érzelmi evés c az első évek: nehéz téma, szerintem is nagy figyelmet érdemel! Szerinted a szoptatásnak is van köze ehhez, minket pl. nem tudott az anyu kellőképpen szoptatni, és tápot kaptunk, szép nagyok lettünk tőle, de ott valami megborult, tudom. Ez lehet nem tartozik ide persze, és csak az elválasztás utáni időszak a necces.
A kajától könnyen lenyugszik egy gyerek, talán ezért futnak bele olyan sokan.
A macskáinkból kiindulva nagyon kell vigyáznunk. :-D Bár még is áttörést értünk el az elmúlt évben.

Scala 2012.05.25. 04:17:30

jav. c = &
bár még ott is áttörést...

Scala 2012.05.25. 04:18:28

Nem felejtettem el a forrásokat, jövök még!

PrettyWitch 2012.05.25. 08:31:15

@Scala: Mi az az első trimeszteres tanfolyam?

A szoptatás v. tápszer témába nem akarok belemenni, ez nyilván nem választás kérdése, ha nincs tej, marad a tápszer, nem lesz ettől rosszabb anyuka valaki. Valószínűleg egészségesebb lesz a baba, ha szopik, és nem tápszert kap, de ha nincs mit szopni, akkor sajnos nincs más választás :(

Az etetéssel kapcsolatban azt olvastam, hogy figyelni kell a baba által adott jeleket, és akkor etetni, amikor éhes, nem pedig percre pontosan adott időszakonként, mert akkor nem alakítunk ki benne rossz reflexeket. Ebben csak azt nem tudom - Erika, segíts ki - hogy egy első gyerekes anyuka honnan tudja, hogy a pici mikor miért sír?

B.-né Erika 2012.05.25. 22:45:45

@Scala: @PrettyWitch: Az első 2 hétben hallgat a megérzéseire, utána pedig már hallja a különbséget sírás és sírás között :) érdekes nagyon :) az igény szerinti szoptatás lényege csak annyi, hogy a baba ha sír akkor szopi és iszik majd eszik, vagy csak kicsit, akkor szomjas volt és a hígabb előtejjel oltotta is :) amikor sír a babó akkor a tej automatikusan indul is a tejcsatornákban, (tejbelövellés = mintha szétdurranna,) annyira hirtelen megtelik és az anya alig várja, hogy egyen a baby. Néha a cumi szerepét is betölti a mell, amikor csak nyammog rajta a drága :) De olyan kis tündérek és olyankor olyan kis nyugodtak, megnyugszanak rajta :) Már a kórházban segít a védőnő és ha van kérdés neki segítenie kell, és ha lesz szülői segítség az is szuper mert az anyának pihenni kell és a háztartást jó ha az elején átveszi a segítség, és anyuka pihen, sokat, akkor nem lesz baj, az első hónap úgyis az összeszokássé, a babócának is új és az anyának is új, de visszagondolva csodálatos időszak :)

Kicsit nagyon fáradt vagyok, korán kelek, a tárgyak lefárasztják az agyam :) jó, tetszik :) utálom az esőt, nem is futottam csak tornáztam, a súlyom tartom, már ez is valami, folyamatosan éhes vagyok :) bár napi (csak) 5 km-t gyalogolok ebédre szendvicset viszek :) ez a hét volt a legnehezebb, reggel én vittem a manókat az oviba, úgy sajnáltam őket,nagyon korán keltek,jövő héten könnyebb lesz cseppet, apuka viszi őket, így több időm lesz elő készülni, minden napot várok mit tanítanak nekünk, milyen új információt kapunk :) egyenlőre élvezem :)

Scala, remélem minden rendben, és múlik az a pici kis émelygés is és már híre hamva és eljött a "várandósság", ami a pocaksimogatásból és öröm - boldogság, nyugodtság időszaka, hiszen már a 2. trimeszterben vagy. :) A szoptatásra felkészülést is inkább a nyugodtság jellemezze, hiszen az "jön magától" mert a szervezet "elintézi=teszi a dolgát", nincs izgalom, semmi stressz :) többet árt mint használ.. meditálj és nyugtató zene anyának, babónak, szeretik, nagyon :)

Scala 2012.05.27. 11:56:13

@PrettyWitch: Tanfolyam:
maternity.hu/anyasagra-szulesre-felkeszito-tanfolyam

Tápszer: hát persze, én nem is gondolom azt, hogy rosszabb anya volna, sőt azt sem, hogy az aki császármetszéssel szül (mert úgy alakult), az "nem küzdött meg a gyerekért, tehát nem igazi anya". Ezek szeretetlen és korlátolt nők önigazoló mondatai. Szerintem. Valami miatt annak van rá szüksége, aki mondja, kompenzálás. És jó nagy kommunikációs sorompó, "megmondom a tutit, ráadásul személyeskedve".
Mindannyian csináljuk egy-egy témában valószínűleg, de a mértéke nagyon nem mindegy.

Az etetésről általad írtakkal egyéb vonatkozásban is teljesen egyetértek!

B.-né Erika 2012.05.28. 12:02:19

@Scala: a magzatnak ki kell kerülni vagy így vagy úgy, én 1 sima - 1 császár - 1 sima, tehát mindkettőt megtapasztaltam, a doki dönt, igazából nincs véleményem mert a babó érdekét nézi. a tápszerről pedig csak annyi a véleményem, hogy a picinek enni kell, persze anyatej a legjobb, de vannak esetek amikor más tényezők is fennállnak és nincs akkor valamivel pótolni kell.
találtam :) pszichológus véleménye.
www.hazipatika.com/mediatar/media/a_doglott_lotol_az_eveszavarig/2893
Bár én még mindig tápszert adnék anyatej helyett mint kecsketejet, az valahogy még nagyon nincs a köztudatban. (ismerős - 3-4 hónapos kisbaba, bár nincs baja tőle, de nem tudom, a szülő dönt.)

Scala 2012.05.28. 12:45:46

@B.-né Erika: Olyan drága vagy, hogy leírod ezeket, rengeteg segítség ez nekem!

Tegnap nem írtam, mert pont émelygős napom volt, nem olyan vészes, mint az első trimeszter alatt, de hangsúlyosabb, mint pl. ma. Ez már csak ilyen... beletörődtem. A reggeli szagundor és öklendezés, ha sokáig szagolom még van, minden egyes nap.

Tagnap óta fáj a pocim, vettem be magnéziumot, nem kívánok kimozdulni. :-(

A szoptatás evés/ivás különbséget nem tudtam, nem volt aki elmondja, nagyon érdekes. A kórház, ahova járunk tart szoptatási szaktanácsadót, és tanfolyamon is elmondják, csak még nem tartunk ott. Így felkészült leszek, mégegyszer köszi!

Háztartásvezetés: értem, igyekszem megszervezni! :-) Örömmel. :-D

Nyugalom: a héten volt meló, rengeteg az intéznivaló, nem vagyok valami nyugodt, idegbeteg sem, de lehetnék boldogabb, vagy nagyobb harmóniában, volt-van az is, de nem állandóan...
Kapcsolatfelvétel: nem erőltetve, de igyekszem, és hallgatunk zenét, igazán kifinomult ízlése van a picinek Bachot szereti csemballón. :-)

A programodat illetően azt véltem kiolvasni a leírtakból, hogy alváshiánnyal küzdesz, ezt leszámítva élvezed a dolgot. Én nagyon nehezen viselem az alváshiányt, iszonyú agresszív leszek olyankor, férfiasan viselkedek :-D
Remélem kialakul egy rendszer, és pihensz, mert az kell a sporthoz, fogyáshoz.

Scala 2012.05.28. 12:46:15

@B.-né Erika: Mindjárt elolvasom a linket is a kecsketejről! :-)

Scala 2012.05.28. 14:34:09

@B.-né Erika: Szuper! Túryt szeretem, orvos egyébként, pszichiáter, nem bölcsészkar pszichológus. :-)
Legismertebb anorexia, bulémia stb. evészavar szakértő az országban. Rossz nyelvek szerint ő maga is anorexiás. :-) Sztem csak ektomorf és odafigyel.

B.-né Erika 2012.06.01. 22:02:18

@Scala: Képzeld voltam (nem is tudom hol konkrétan ) de valami nádinál(?) tehát a lényeg erőegyensúly és a hátamon- gerinc kiegyenlítést és a korona csakrát ill. a gyökér csakrát és a hátamon még több ponton energia áramlást javított, de még nem teljesen mert ahhoz először egyensúlyban kell lennem, (ezt a barátnőm is megcsinálhatja mert 4*1,5 óra és Ő is már 1. szinten van, biztos zavaros amit leírtam, de tudományosan, (én nyitott vagyok erre) :

//csakra meditáció
Minden embernek egy saját energia rendszere van. A csakrák (csokrok) olyan finomanyag energia központok, amelyen keresztül a testünkben a chi / prana / delej folyik. Ha ez az energia nem tud akadály nélkül a testünkben áramlani, a csakrák blokkolt állapotba kerülnek, és negativ irányba befolyásolják mind a lelki, mind a testi hogylétünket. Csakráink akkor működnek legjobban, akkor válnak tudatossá, ha foglalkozunk velük. Testi, légző és imaginációs gyakorlatokkal kerülhetünk velük közelebbi, intenzívebb kapcsolatba. Aki rendszeresen gondot fordít csakrái jó működésére, egészségesebb, sikeresebb is lesz általuk. Az egyes csakráknál jelentkező problémák a hozzá tartozó szervek vagy életterületek nem jó működését is jelzik - hiszen kölcsönös hatást gyakorolnak egymásra. Testünkben ezeket az energiaközpontokat és fő csakrákat a szivárvány hét színe szimbolizálja. Minden csakrának megvan a maga színe, hangja, mantrája, rezgése - működésüket így a megfelelő szín, hang, mantra, kristály segítségével fokozhatjuk vagy vissza is foghatjuk.//

Scala 2012.06.03. 23:16:31

@B.-né Erika: Ez remek, és nagyjából fel is fogtam. A csakrákról van egy-két remek leírásom, ha érdekel, elég sok szinten magyarázzák mi tartozik oda test-lélek-szellem. :-)

B.-né Erika 2012.06.04. 17:28:27

@Scala: jól van, kíváncsian várom :) majd megmutatom az osztálytárnőmnek is, Őt nagyon érdekli, én még csak érzem, hogy van energia áramlás, de Ő nagyon megszállott. köszi :)
Jól van a kis baby? kívánod még a húsit?(marhahús)

Scala 2012.06.05. 16:29:07

@B.-né Erika: Küldtem két anyagot. :-)
Most vizsgálatra megyünk, írok holnap.
Marhafarmra akarok költözni az USAba, egyszerűen undorodom a szárnyastól, csak a marha, kis hal, talán a bárány, de azt meg nem szoktam kell! :-D

Scala 2012.06.06. 17:22:26

@B.-né Erika: Szóval minden rendben van, vagyis úgy van, ahogy ebben a fázisban lennie kell. Aztán születés után még megnézik ultrahanggal a kis szívét. :-)
Ez a magzati kardiológia egy parás vizsgálat, valahogy tartottam tőle, pedig legbelül tudtam, hogy okék vagyunk, de a férjem rá van kattanva a dologra, felnőttkori dolgok a családban (szerintem pszichoszomatikus), de mind felnőtt- illetve öregkori dolgok... na szóval nála egy kardiológiai ultrahangtól két perc után beáll az erő hányinger, és most is ez történt. :-) Azért nem mutatta.
Nagyon jó doktornőnk volt, rájöttem uh-ot jobban szeretem, ha hölgyek csinálnak. Itt a vizsgálat némán folyt, és utána magyarázott el mindent, amit kell, szóval hatalmas csendben feküdtünk, ültünk ott, hosszú percekig, aztán az asszisztensnőnek mondta a doktornő, hogy "Jolikám első és egyben utolsó" ebből tudtam, hogy magzatként nem kell többet jönnünk, minden oké. :-)

Most nincs zárva egy rész a szívben, mert a magzat önállóan nem lélegzik, és az anyukától kapott vérben található oxigén így eresztődik át, ott. A kezdeménye a dolognak viszont szépen megvan. A születés után egy vékony hártya véglegesen elzárja azt a két kamrát egymástól.
Annyira izgultam elindulás előtt, hogy felébredt a baba, és kicsit bekeményedett a hasam. Be is vettem a homeopátiás golyóimat amit vizsgálatok előttre kaptam, kértem, tudtam hogy ez lesz. Legközelebb előbb eszmélek, és korábban beszedem. Ott már jól voltam.

A marhafarmos álláspontomat a kergemarhakór miatt módosítom, jó nekem egy magyar hely is, csak legyen bélszín.
Bővítettük az ismereteinket marha részek ügyben: lábszár, rostélyos, hátszín, bélszín (de ennek a menőbb neve a vesepecsenye). :-)
Olyannyira szükségem van a marhahúsra, hogy az Oktogonnál nyomtam egy Burger King sajtburgert 12h15 (+ kis narancslé), hogy kibírjam az utat haza, ahol a férjemmel ebédeltünk az Iparművészeti Egyetem menzáján. :-) Nem gyakran eszem fast food, de néha meg kell tennünk, amit muszáj. :-)))
A Burger King cheeseburger amúgy jobb is mint a mekis, vagy azt már unom...

Két hete kívánom a cukrot is, állítólag ez a baba agyának kell (?). Egyszer meleg kakaóscsiga formájában vittem ezt be, majd csokis Zabkeksz, de azt mértékkel, azóta finomítottam és egy tál eper, leöntve akácmézzel és joghurttal. Mennyei, ma hajnalban is azt fogyasztottam. :-) Aztán de. egy szelet diós marlenkát.

Na ezek vannak, rengeteget aludtam a hétvégén, a meleg miatt még lejjebb ment a vérnyomásom. Igazából az alvás és az evés elég központi helyet foglal el jelen életemben. :-)
Úszni nem voltam, sétálok.
Ettől a héttől egyre jobban vagyok, múlt. csüt. még hánytam, de most már nem nagyon érzek hányingert, vagy csak ha túl gyorsan indulok el evés után valahová. Egyre jobban vagyok, már kezdek hozzászokni a dolgokhoz.
De múlt hétre túl sokat vállaltam, azt éreztem, nagyon kipurcantam. Figyelnem kell.

PrettyWitch 2012.06.06. 19:34:01

@Scala: De jó volt ilyen részletességgel olvasni rólad, rólatok! Nagyon szurkolok, hogy minden rendben legyen, ne aggódjon a férjed :)

És írj rendszeresen ilyen hosszabb beszámolót, jó tudni, mi történik veletek!

Scala 2012.06.06. 19:37:43

@PrettyWitch: Szia! Nagyon jól esett, amit írsz! :-)
Igyekezni fogok, akkor! ;-)
süti beállítások módosítása