Akiket olvasok.

Egy anya eléri álmai alakját....

Az átalakulásom története külső és belső egyaránt... Gyermekeim nevelése mellett állok neki a rám szabott diétának és mozgásnak..

Friss topikok

Mostanában szoktam a kalória számlálással foglalkozni és az emeletes élvezetem alját is megpróbáltam e szellemben sütni, de vannak ezek a szénhidrát csökkentő lisztek, én bevallom használtam update master mix lisztet és a nagy diétám előtt még vettem és bontott csomag figyel a polcon, én próbálok nem kidobni ételt, főleg azért mert valakinek még jól jöhet elven, tehát az up. MM lisztet sem dobtam ki. És tegnapelőtt amikor sütöttem a süti alját rátaláltam és bontott akkor már csak elhasználom :) és megnéztem mennyi kcal, kis szösszenet ( összehasonlításképp leírok pár liszt fajtát :
Fajta/100 gramm                                  KCAL      FEHÉRJE GR.   ZSÍR GR. SZÉNHIDRÁT GR. ÉLELMI ROST

Fehér liszt Bl 55                                    344 kcal         13,5              1                 70,4                  0,2
Rozsliszt RL125                                    327                 9,3              1,7              66,6                   2,3
Rozsliszt RL 60                                     337                 7,5              0,9              72,8                   ?
Teljes kiőrlésű búzaliszt BLTK 200          347                14,2             1,8              66,8                   2,4
Teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt               346                16,7             1,9              63,9                   2,7
Graham búzaliszt GL 200                       346,5              14,2             1,8              66,7                  2,5

Én tudom, hogy az update rendszer szerint nem a kalóriaértéket kell nézni hanem azt, hogy mennyi szénhidrát szívódik fel, de ha én mégis kcal-t szeretnék számolni, miért ne tehetném??  tehát 100 grammban továbbra is:

Update MM liszt                                297 kcal           47               1,3                 9,1                 30,6 g
ezt kell keverni 1:1 arányban más liszttel amit már mindenki maga dönt el, de a termékeiben  szerintem rendes BL55 lisztet használ, én általában BIO teljes kiőrlésűt

Így a következőképp alakulnak a számok:

50 gramm MM és 50 gramm teljes kiőrlésű búzaliszttel :)   322kcal  /  30,6gr. fehérje / 1,55 gr zsír / 37,95 gr. szénhidrát /  16,5 az élelmi rost. Végül is jól alakulnak a számok!
összetevői: zsírtalanított szójaliszt,búzafehérje,szójafehérje koncentrátum, búzarost, szójafehérje - izolátum.  

//Ez miatt a szójás dolgok miatt, ami az MM lisztben található illesztettem be a fenti videót (kb 10 percnél kezdődik) és az miatt is mert a glutén= liszt, olyan sok lisztes dolgot eszünk :( 

Pl: reggelire zsemlét, hidrogénezett növényi zsírt és szójás párizsit, de ebből legalább 2-öt!! hogy kitartson ebédig! Ebédre rántott levest valamilyen kis zöldséggel (nálunk ma anyós karfiol levest csinált :( és extra tésztával, csipetkével vagy daranokedlivel :( második főzelék rántással, vagy főtt tészta valamilyen extra cukros valamivel :( plusz bónusz szelet süti vagy dobozos nápolyi.. Délután kis nasi BALATON szelet, vacsi úgyanaz mint az ebéd :( vagy valami hideg vacsi ami zsemle felvágott és hidrogénezett növényi zsír. //

Egy másik csökkentett ch liszt, Dia -Wellnes koncentrátum amit szintén 1:1 arányban keverni a választott liszttel.

Dia Wellness liszt 100 gr.  181 kcal Fehérje: 21,4 g Szénhidrát:9 g Zsír 6,6 g Élelmi rost 35g
tehát ezt keverem 1:1
teljes kiőrlésű búzaliszttel akkor számok a köv. alakulnak (50 gramm DW 50 gramm teljes kiőrlésű BL:  264 kcal/100 grammban 17,8 g fehérje, 4,2 g zsír, 37,9 g szénhidrát, ROST: 18,7 g.

//m-gel honlapról: A Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátumban lévő élelmirostok biztosítják az optimális felszívódást. A Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátumban fontos élettani hatását kifejtő alkotóeleme, az úgynevezett „nano” technológiával gyártott kukoricarost, amely a vékonybélben nem szívódik fel, hanem a vastagbélbe kerülve fejti ki jótékony hatását. A rostok a vastagbélben erjedve bomlanak, de innen már nem képesek az emberi szövetekbe felszívódni. Bomlástermékük viszont táptalaj a vastagbélben élő hasznos baktériumoknak (prebiotikumoknak), amelyek szaporodása támogatja (erősíti) az immunrendszert, másrészt segíti az emésztést, szinten tartja (beállítja) az optimális bélflórát. Napi 1-2 Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátumból készült zsemle már érezhető komfortérzetet biztosít. A Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátum összetételénél fogva nemcsak a szénhidrátszegény étkezést teszi lehetővé, hanem magas rosttartalmának köszönhetően nagyban hozzájárul az egészséges, vagy akár a fogyókúrás étkezés megvalósításához. A Dia-Wellness Zero-6 lisztkoncentrátumból készült termékek fogyasztásával biztosíthatjuk a megfelelő mennyiségű napi rost bevitelt (ami különösen nagy előnyt jelent a mai rostszegény étkezési szokásokat figyelembe véve). A magas rosttartalom segíti az emésztést, tisztítja az úgynevezett bélbolyhokat, megkönnyítve ezzel a salakanyagok eltávolítását.//Összetevői: búza - és kukoricarost, búzafehérje, növényi zsír, szójafehérje, enzimek, térfogatnövelőszer: Na-hidrogénkarbonát, savanyúságot szabályzó anyag: dinátrium - difoszfát, sűrítőanyag: carboxi-metil-celluloz = EZ KONKRÉTAN A Dia Wellness süteményliszt R koncentrátum.

Mi a titka? kiskaput ad nekünk nőknek! - ha már esszük akkor rostosabbá tették, a rost jobban telít és kevesebbet tudunk megenni belőlük. Ilyen szója mindkettőben van, legyen MM vagy DW. 

Vélemény?


6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tukorkepem.blog.hu/api/trackback/id/tr483589390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klara.b 2012.01.20. 22:59:22

Szia Erika!

Én az MM lisztet használom és megdöbbentett az 1247 kcal amit írtál.Meg is néztem gyorsan a dobozon és tényleg az van rajta.Viszont felcserélték a kj-al ,mert a kj-t ha kb.4,2 -vel elosztod akkor jön ki a kcal. :)
Az új 1 kg-os liszten ez van : 1360 kj/322 kcal
Egyébként szerintem nem eszünk ebből annyit hogy aggódni kelljen a szója miatt.

B.-né Erika 2012.01.21. 08:31:18

@klara.b: jól van :) átírom átszámolom ezzel az értékkel, kicsit nekem is soknak tűnt...
Szerintem én sem eszem belőle nagyon sokat max. napi 15 dkg-ot :)A rosttartalma miatt telít és mivel átmegy rajtunk ezért nem hízunk :) ebben egyetértesz ugye?
Viszont, mint észrevettem, délelőtt még ehetem, súlytartáskor is, de ha fogyni szeretnék 60 kg-nál nagyon nézni kell, hogy mikor eszem, még az MM liszttel készültet is, délután már nem. Te hogy vetted észre?vagy hogy vagy vele?

PrettyWitch 2012.01.21. 10:15:49

Én nagyon megszerettem az utóbbi egy évben a tönkölybúzából készült termékeket, tudom javasolni próbaként a tönkölylisztet is.

B.-né Erika 2012.01.21. 10:27:45

@PrettyWitch: azt is használok, a tegnapi pogimba is tettem, bár ad neki egy különleges ízt amit szokni kell, de egy kicsit szoktam tenni mert én is úgy vélem ha már liszt is, de egészségesebb mint a BL55. És tudod mit találtam a Metroban tönkölybúzadarát azt is használom :) 400,- körül van.

klara.b 2012.01.21. 21:48:38

Erika ,azt el is felejtettem írni,hogy szeretnék neked gratulálni az eredményedhez!:)
Én is úgy gondolom,hogy fogyásnál kevés fér bele bármilyen lisztes dologból még ebből is ,főleg ha csak pár kiló plusz van az emberen.De tényleg nagyon jól telít és amit én még észrevettem,hogy nem puffadok fel tőle.A péksütiket imádom ,nem tudom próbáltad -e már.:)

B.-né Erika 2012.01.22. 12:12:08

@klara.b: Up. kakaós csiga a kedvenc :)
régen volt olyan nap amikor 4 et ettem egész nap és fogytam :)
De ma már tudom a fehérje fontosabb :) az izmok megmaradásához :)fenntartásához
Köszönöm a gratulációt, szerintem aki elkezdi és végig tud menni így a lifetilt diétán és mozgáson, ugyanilyen eredményeket tud elérni, csak csinálni kell és nincs kiskapu, végig!
süti beállítások módosítása